7 žensk za rešetkami
nov
04
Nedolgo tega se je v naši preljubi državici zgodilo, da je po sodnih farsah, krajšem pobegu in navsezadnje kesanju, v zapor odšla baronica Hilda Tovšak. Posledično se mi je v glavi porodila ideja, da vam predstavim enega izmed prepoznavnejših (s)eksploatacijskih podžanrov, ki sliši na ime WIP (women in prison), BBB (babes behind bars) oz. CIC (chicks in chains). Podžanr, ki je služil kot izgovor, da se je predvsem moško občinstvo naslajalo nad razgaljenimi ženskimi telesi, lezbičnimi prizori seksa in sadističnim izživljanjem paznic nad zapornicami.
Že pred pričujočim
filmom je predstavljeni podžanr v svoji malhi imel kar lepo število
predstavnikov. Korenine WIP oz. CIC oz. BBB filmov segajo namreč že v 30. leta
prejšnjega stoletja, ko so v Hollywoodu ustvarili filme ala Ladies They Talk About (1933) ter Hold Your Man (1933). Toda ti filmi so
bili še daleč od eksploatacijskih B klasik. Korak naprej so Američani naredili
v 50-ih letih s filmi kot so: Caged
(1950), So Young, So Bad (1950) in Women's Prison (1955). Omenjeni filmi
so namreč nastali po vzoru tako imenovanih pulp fiction žepnicah in so
posledično že vsebovali eksploatacijske
elemente, a tisti zaradi katerega je tokratni podžanr eksplodiral, je bil nihče
drug kot Jesús Franco.
S svojim filmom 99 Women a.k.a. Der heiße Tod (1969)
je namreč sprožil plaz cenenih WIP izdelkov. Eden izmed bolj markantnih je
tokratni italijanskega B mojstra Bruna Matteija v katerem nastopa ženska ikona
(s)eksploatacijskih filmov Laura Gemser a.k.a. Black Emanuelle (pozor, tista z
enim m-jem). Hedonistična novinarka Emanuelle se pod krinko odpravi raziskati
znašanje paznic nad zapornicami, a kaj kmalu postane žrtev sadističnih praks
omenjenih lezbično naravnanih paznic. Klasika za katero so mnogi prepričani, da
je v retrospektivi odgovorna tudi za poimenovanje WIP podžanra. A kdo bi pri
vseh teh praktično identičnih naslovih z zagotovostjo lahko trdil kaj takega?
Ali pa je to tokratni. V
WIP svetu križanim s svetom Emanuelle vlada namreč prava zmeda. Več o
Em(m)anuelah si lahko preberete tu: 7 Em(m)anuell. Zmeda je še toliko večja,
ker je bil tokratni film posnet praktično istočasno s prejšnjim. V njem tako
nastopajo isti igralci, ki so postavljeni na iste lokacije, a v »drugačnih«
vlogah. Vlogo Laure Gemser boste v obeh filmih najlažje razlikovali, če si zapomnite,
da v tokratnem filmu (morda edinem?) ne odvrže svojih cunjic. No pa tudi v
zapor se tokrat ne odpravi prostovoljno, ampak jo vanjo vržejo koruptivni
možakarji. Sicer pa takšen način proizvajanja filmov za italijanske
eksploatacijske filmske ustvarjalce ni bil nič nenavadnega.
A
tokratni film je scenaristično bolj dodelan od prejšnjega in če je bil glavni
cilj Caged Women (1982), da Laura
Gemser pokaže svoje joške in muco, je Women's Prison Massacre (1983) malenkost bolj kompleksen. V njem se v zapor zateče
skupinica kriminalcev na begu, ki filmu dodajo novo dimenzijo. Poleg tega pa je
tokratni film tudi bolj krvav in je posnet v stilu Sama Peckinpaha in to sta
njegova dva (poleg razgaljenih deklet in lezbičnih prizorov seveda) glavna
aduta. Jp, film v katerem se Laura Gemser a.k.a. Black Emanuelle ne razgali, je
boljši od filma z isto igralsko in ustvarjalno zasedbo ter scenografijo, je
boljši od tistega v katerem se razgali. Narobe svet (s)eksploatacije.

Leta 1947 v Tokiju
rojena Meiko Kaji je kraljica japonske eksploatacije. Svojo filmsko kariero je
pričela kot 20-letnica v japonskih krimičih, pravi razcvet pa je doživela na
začetku 70-ih let prejšnjega stoletja, ko je podpisala za studio Nikkatsu. Žal
pa je bilo to obdobje tudi eno najtežjih za omenjeni filmski studio, ki je je
rešitev iz rdečih številk iskalo v softcore pinku eiga izdelkih (glej 7 roza
filmov). Meiko se je odločila, da pri tem ne bo sodelovala, saj ji misel na
jegulje v njenih telesnih odprtinah ni bila preveč po godu. Posledično je
pogodbo podpisala s konkurenčnim studiem Toei in pričela s snemanjem
legendarnih WIP izdelkov, prirejenih po mangah.
Tokratni
film je prvi izmed petih in zame osebno tudi najboljši pa čeprav večina
filmskih zanesenjakov na najvišjo stopničko postavlja drugega v nadaljevanju,
t. j. Female Convict Scorpion Jailhouse 42 a.k.a. Joshuu sasori: Dai-41 zakkyo-bô (1972). Za razliko od prvega je nadaljevanje precej bolj nadrealistično,
Meiko spregovori zgolj besedo ali dve, dogajanje pa je iz zapora prestavljeno
na beg. Tretji del Female Convict Scorpion a.k.a. Joshuu sasori: Kemono-beya (1973) je
izmed peterice najbolj brutalen, medtem ko je četrti del Female Convict Scorpion: Grudge Song a.k.a. Joshû sasori: 701-gô urami-bushi (1973) zadnji v katerem
je nastopila Meiko. Le-ta je na zahodu znana predvsem po svoji vlogi v filmu Lady Snowblood a.k.a. Shurayukihime (1973), katerega velik fan je tudi Q.
Tarantino.

Španski oz. kar evropski
kralj eksploatacijskih filmov Jesús Franco je v svojem življenju naštancal kar
nekaj WIP filmov in tokratni med ljubitelji Jesúsovih filmov velja za enega
izmed boljših. Tako kot vse njegove filme lahko tudi tokratnega označimo za
kultnega, zahvala pa gre predvsem naslednjemu prizoru. Zapornica Maria (Lina
Romay) se v sanjah spominja, kako jo je njen oče (Jess Franco) poskušal
posiliti, a ga je v samoobrambi ponesreči ubila. V vsebini nič nenavadnega, a
forma je tista, ki daje omenjenemu prizoru poseben čar. Prizor je namreč posnet
v počasnem posnetku, brez počasnega posnetka. Jp, ne posnetek, ampak igralci so
tisti, ki se sučejo v slowmotionu.
Sicer
pa je kot že omenjeno glavna zvezda tokratnega WIP izdelka Lina Romay, ženska,
ki je nadomestila prvo Francovo muzo Mirando Soledad (le-ta je pri svojih
rosnih 27-ih letih tragično preminula v prometni nesreči). Linda je tekom
filmskega ustvarjanja postala tudi Francova spremljevalka (zato je zgoraj
omenjeni prizor še toliko bolj bizaren), leta 2005 pa tudi njegova žena. Seveda
Jesúsa to ni ustavilo, da ji ne bi nalagal kar se da nenavadnih filmskih vlog.
Tokrat je npr. poleg že omenjenega slowmotion poskusa posilstva deležna še
posteljnih elektrošokov, medtem ko ji v rit nabijajo palico. Če to ni prava
ljubezen, potem pa res ne vem kaj prava ljubezen je.

Glavna atrakcija pričujočega Jesúsovega WIP filma je brez pomisleka
Ajita Wilson. Tisti, ki Filmsko platno št. 7 spremljate že od 1. sezone dalje
oz. tripate na eksploatacijske filme 60-ih, 70-ih in 80-ih let prejšnjega
stoletja veste, da je bila Ajita leta 1950 rojena v Brooklynu kot George.
George si je denar služil kot transvestit, ki zabava množice po nočnih lokalih.
Sredi 70-ih let je nabral dovolj denarja za operacijo, s pomočjo katere se je
transformiral v Ajito. Od tega trenutka dalje si je Ajita zelence služila
predvsem z nastopi v hardcore porničih italijanske in francoske produkcije,
proti koncu kariere pa je presedlala v seksploatacijske vode. Umrla je leta
1987 za posledicami avtomobilske nesreče.
Metamorfoza
je bila tako uspešna, da veliko Ajitinih soigralk na snemanju tokratnega filma
ni vedelo za transformacijo in to kljub dejstvu, da je Ajita večino filma
naokoli skakala praktično povsem gola. Pretentala je tudi mene, saj nisem
opazil, da je gospod, ki obdeluje zvodnika Lucasa (Jesús Franco), v bistvu
Ajita brez svoje lasulje in z umetnimi brki. Če odrinemo umetne joške in vagine
na stran je Hellhole Women (1981)
tipičen predstavnik eksploatacijskega podžanra v katerem med drugim lahko
pričakujemo ogromno jošk in grmičkov, lezbičnega seksa ter tudi nekaj ekstremov
kot so prebadanja bradavic in posilstvo vklenjene mladenke, ki ga zagreši pes.

Letos preminula ikona
evropske B produkcije (v svoji dolgoletni filmski karieri je naštancal okoli
200 povečini kultnih filmskih izdelkov) Jesús Franco, je v svojem življenju
posnela obilico WIP filmov. Vsekakor je bil Jess mojster svojega poklica, saj
gre ne glede na kvantiteto, za precej kvalitetne izdelke (kar je tudi v tako
cenenem podžanru kot je tokratni težko doseči). Med drugim se je lotil tudi
prav posebnega podžanra tokratnega podžanra, imenovanega jungle prison films in
tokratni film WIP film je eden izmed njegovih najbolj prepoznavnih in hkrati
tudi najbolj eksplicitnih predstavnikov. Film, ki je v Združenem kraljestvu
Velike Britanije in Severne Irske še vedno prepovedan.
V njem
je namreč kar precej golote (večino filma je tudi povsem gola Susan Hamingway,
ki je bila v času snemanja stara zgolj 16 let) in domiselnih načinov mučenja,
zaradi česar bi omenjeni film z lahkoto umestili tudi med torture porn izdelke.
Kar pa se tiče zgodbe, gre za povsem klasičen jungle prison film. Dogajanje je
postavljeno v eno izmed tropskih banana republik (poudarek na tropskih, da ne
bo kdo misli, da je film posnet v Sloveniji), kjer se odvija nekakšna
revolucija. Pripadnice te neimenovane revolucije zajamejo vladne sile in jih
odpeljejo v zapor, ki se nahaja sredi tropskega gozda. V zaporu skritem pred
očmi javnosti se nato dogajajo nečedne stvari.

Tudi tokratni film ne bi
bil prav nič posebnega in bi se z lahkoto izgubil v sivem morju povprečja BBB
filmov, če ne bi šlo za celovečerni prvenec Jonathana Demma. Jp, prav tistega,
ki je z The Silence of the Lambs
(1991) pokasiral 5 velikih (se pravi Oskarje za najboljši film, režijo,
scenarij, ter glavno moško in žensko vlogo) ter se skupaj z It Happened One Night (1934) ter One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975)
za vedno zapisal v filmsko zgodovino. Jonathan Demme je kariero torej pričel z
WIP klasiko in to pod okriljem nikogar drugega kot gospoda ameriške
eksploatacije in novega Hollywooda Rogerja Cormana. Pri tem ga dejstvo, da je
bil tokratni podžanr bolj domena Japoncev in Kitajcev ni pretirano motilo.
Kot kaže
pa ga ni motilo niti to, da film izgleda precej amatersko ter pusto, predvsem
na področju scenografije in igre (ne reši ga niti kultna Barbara Steele v vlogi
invalidne ter sadistične upravnice zapora). Poleg tega pa se v filmu ne dogaja
kaj dosti in izdelek v svoji izvirnosti precej zaostaja za CIC filmi Japoncev
in Italijanov. Tako je vse kar filmu ostane, že omenjena čast in za nekatere
filmske kritike je bilo to povsem dovolj, da so film skovali v zvezde. Na
medmrežju je namreč moč najti nemalo recenzij, ki o Caged Heat (1974) govorijo kot o filmu, ki je na novo zapisal
poglavje ženskega feminizma in podobne traparije. Sam se takemu pretencioznemu
sranju samo rogam v brk.
0 komentarjev:
Objavite komentar