7 überk00l filmskih likov

Filmki svet je vse poln lagodnih filmskih likov, ki se z lahkoto potegujejo za vstop na tokratno lestvico, vendar le nekateri resnično ustrezajo pojmu kul. Na seznam so se torej uvrstili mojstri enovrstičnic, ki so s svojo kul persono vplivali na način življenja mnogoterih ljudi in tisti, ki so mnogo večji od filma v katerem so se pojavili.
Le Samouraï (1967)


Upodobitev Jefa Costella s strani Alaina Delona v tem filmu, je zagotovo najboljša filmska personifikacija kot špricer hladnega lika. Ta novodobna samurajska aluzija, ki je polna kodeksa časti, je kot nalašč pisana na kožo asocialnemu plačancu, kateri ne spada v svoj čas oz. je za njega preveč kul. Poudarjeni minimalizem, skopost dialoga ter posnetki v sivo-modrih spranih barvah (sanjski odtenek, ki je kopija Delonovih oči) vso to nadnaravno kulskost glavnega lika le še potencirajo in vse to sta opazila tudi kultna J. Woo ter Q. Tarantino, katerima je lik Costella služil kot prototip za njune kreacije filmskih likov, ki so 2 k00l 4 sch00l.














V dežni plašč ogrnjeni in s klobukom pokriti Jef je plačani morilec, ki ga je povozil čas. Oblečen je namreč v modo izpred dvajsetih let, v dobi razcveta televizorja le - tega ne poseduje, prav tako pa se je odrekel lastnemu prevoznemu sredstvu. Njegovo življenje je torej življenje asketskega samotarja, katerega ne razvnamejo niti nazarensko lepe fatalke. Morda sicer na prvi pogled izgleda kot, da mu usodo krojijo ti pogubno seksi arhetipi film-noirja, vendar si naš protagonist usodo izbira sam. Ne pozabite, njegov kodeks je namreč kodeks samuraja in kot nam tekom filma zaupa sam:« I never lose. Never really.















Escape From New York (1981)


Futuristični filmski izdelek, ki je imel to čast, da je povsem na novo začrtal pot do tedaj predvsem Disneyjevega junaka K. Russella. S pomočjo filma kultnega J. Carpenterja se je le - ta namreč čez noč prelevil v enega najbolj zaželenih akcijskih igralcev. Največja zasluga za to metamorfozo gre prav gotovo že omenjenemu režiserju ter celotni filmski ekipi, ki je uspela iz zelo »skromnega« budgeta iztisniti izjemno avtentičen in dekadentni NY po katerem se kolovrati Snake Plissken. Morda gre celo za film, ki je navdihnil »pilota« tistih dveh famoznih Boeingov, da sta poskušala »pristati« na strehi Dvojčkov, vendar na žalost Američanov nista bila tako kul kot Snake.











Snake je v filmu na misiji, katere prioriteta je rešiti predsednika ZDA ter njegovo za svet tako pomembno avdio kaseto. Predsedniško letalo se je namreč zrušilo znotraj cone futurističnega NY, ki je bil zaradi enormnega porasta kriminala transformiran v zapor za najhujše kaznjence. Gre za nadvse nihilističnega junaka ("It's the survival of the human race, Plissken. Something you don't give a shit about."), ki je zaradi vseh doživetih krivic, postal tako rekoč nezlomljiv in nenadkriljiv. Carpenter, ki je za film skomponiral njegovo funky psihedelično trademark glasbo in K. Russell, sta čez dobro desetletje sodelovala tudi pri nadaljevanju futurističnega sage z naslovom Escape From L.A. (1996), katera pa je bila povsem nepotrebna. Vse je bilo namreč povedano že v prvem delu.











Dirty Harry (1971)


Mož, kateremu kulskost je s pomočjo špageti trilogije vdihnil italijanki veleum S. Leone, je v Ameriki s pomočjo režiserja D. Siegela, zamenjal svoj Colt za mnogo močnejši Magnum, pončo in jeans pa za detektivsko uniformo. Medtem, ko se je delovna oprema zamenjala pa je vsebina ostala do potankosti ista. Tudi v filmu Dirty Harry (1971) je namreč C. Eastwood pazljiv pri izbiri besed. Ne govori dosti, vendar ko spregovori, je vsak njegov stavek oz. dostikrat kar punch line, vreden citiranja ter občudovanja. Jah, ko moški enkrat dokaže, da izgleda nadvse kul tudi takrat kadar nosi pončo, ga na tem svetu ne zaustavi nič več, postane namreč legenda.











Clint v tem filmu, ki je navrgel še štiri nadaljevanja (tudi podatek, da so prav vsa štiri nadaljevanja zelo solidna nam pove dosti o Clintovi filmski karizmi), nastopa kot sarkastični policist, kateremu vzetje zakona v svoje roke nikakor ni tuje. Kar po eni strani niti ne čudi kaj dosti. V primerjavi s Clintom namreč prav vsaka stvar izgleda mehkužna in tako je tudi z zakonom. Clint pa je mnenja, da je nepridiprave zagrabiti s trdo in ne pomehkuženo roko. Film, kateri je navrgel tisti znani filmski monolog, ki se zaključi z sedaj že kultnim:«Do I feel lucky? Well, do ya, punk?«, vendar v sebi skriva še mnogo drugih legendarnih izjav in potez tega junaka celuloidnega sveta.











Above The Law (1988)


Prvenec ikone akcijskih filmov, konjskega čopka, hladnokrvnega izraza, aikida,… ikone, katere igralska kariera je dandanašnji vse preveč zaznamovana s posmehom in zaničevanjem, vendar po mojem osebnem mnenju povsem neupravičeno. S. Seagal je pač izrezani akcijski junak in zatorej vas ne sme čuditi dejstvo, da snema zgolj in samo filme, ki so si na las podobni. Le zakaj bi se ukvarjal z raznoraznimi jokavimi dramami in posiljenimi komedijami (se še spomnite kako je izgledalo, ko je Terminator postal noseč, ali pa ko je Mad Max nase začel vlačiti ženske cunje)? Ni bila ravno posrečena kombinacija kaj?













Seagal a.k.a. Nico Toscani se kot mladenič preseli v deželo vzhajajočega sonca, kjer se izuri in celo poučuje aikido (gre za avtentične posnetke, saj se je S. Seagal tudi v resničnem življenju s sedemnajstimi leti preselil na Japonsko, kjer je postal celo prvi zahodnjak, ki je poučeval aikido in ja, tudi Japonsko govori povsem tekoče). S tako pridobljenim znanjem, se odloči, da bo kot policist varoval ulice Chicaga, kjer nekateri mislijo, da so nad zakonom. In kaj si o tem misli Nico? «You guys think you're above the law... well you ain't above mine!” Jp, to so bili zlati časi za akcijske filme in za S. Seagala.













Hard Boiled (1992)


Ko moči združita azijski mojster akcijskih filmov polnih stilizacije ter prav tako azijski akcijski junak, ki je na novo definiral pojem kulskosti, je rezultat lahko le zgolj in samo pravi moški film. Film z jajci. Ja, preden je John Woo odšel onkraj luže ter tudi tam posnel nekaj najboljših akcijskih filmov zadnjega obdobja, je kraljeval na ulicah Hong Konga, vendar so imeli njegovi filmi tedaj dokaj drugačen stil. Bili so še bolj stilsko dovršeni, polni v nulo dodelanih strelskih prizorov ter krvi, predvsem pa so vsebovali tisto glavno sestavino za odličen akcijski film. Sestavino, ki zelo hitro reagira kadar je pod pritiskom, vendar kljub temu ohrani neverjetno hladen izgled, sestavino po imenu Yun - Fat Chow.













 Gre za film, ki je s kriminalom tako prepreden, da niti sami policisti ne vedo kdo je good cop, kdo bad cop in kdo je zgolj undercover cop. Situacijo še bolj zapletejo kriminalne združbe, ki se borijo za prevlado na črnem trgu, tako da imamo situacijo, kjer bi vsi najraje postrelili vse in to je odlično izhodišče za mojstra koreografije v kateri imajo glavno vlogo pištole. Naveza Woo & Chow je v tem filmu res fenomenalna. Celo tako, da je očarala oz. kar hipnotizirala slavnega Q. Tarantina. Le - ta ji je v svoji karieri namreč poklonil kar nekaj hommagov. Škoda le, da je bil zaenkrat to njun zadnji skupni projekt. Filmski svet akcije namreč še kako pogreša to navezo.














Cobra (1986)



Velika škoda je, da je režiser George P. Cosmatos prerano nehal tlačiti našo preljubo Zemljo ter da je v svojem življenju zrežiral tako malo filmov. Njegova kratka režiserska kariera je namreč navrgla take kultne biserčke kot so Rambo: First Blood Part II (1985), Tombstone (1993) ter seveda Cobra (1986). Gre za filme v katerih imajo glavno besedo kralji enovrstičnic, ki ne poznajo poraza in ne strahu in tako je tudi v tem filmu v katerem kraljuje legendarni S. Stallone. Gre za film, ki se lahko gleda kot klasična 80's akcijada ali pa kot zelo dolga reklama za sončna očala znamke Ray Ban. Kakorkoli vzamete, zadeva je izvrstna.














Moža, ki deluje nadvse kul celo takrat kadar mu v kotičku ustnic ždi vžigalica in ki izgleda kul kljub temu, da so mu starši nadeli ime Marion, je v tem filmu tako kot Nico v Above The Law (1988) in tako kot Harry v Dirty Harry, primoran zakon vzeti v svoje roke (»This is where the law stops and I start - sucker!«). Na pohodu je namreč neofašistična sekta, ki je prepričana, da je potrebno ustvariti New World Order in glede na to, da policija uporablja premehke in nekoristne prijeme, lahko ulice Los Angelesa ozdravi le neustrašni Cobra. Vse kar potrebuje, da pospravi teko rekoč celo sekto povsem sam, je kopica orožja ter balls of steel. Stallone ima v tem filmu oboje.














The Terminator (1984)


Pred Avatarjem (2009), Titanicom (1997), Terminatorjem II (1991), Aliensi (1986),… je eden izmed največji režiserski mojstrov pridelovanja filmskih zelencev James Cameron, posnel film, katerega glavni igralec zaokroža celoto največjih akcijskih zvezd 80. let prejšnjega stoletja (Chuck Norris je pač prevelik, da bi se ga dalo strpati v kakršnokoli lestvico, katere ne sestavlja zgolj in samo on sam). Seveda je govora o preprostem avstrijskem dečku, ki je s pomočjo svojega že kar obsceno nabildanega telesa, ustvaril kariero tam, kjer je videz pomembnejši od talenta. Kasneje pa je svojo prepoznavnost in imidž izkoristil tam, kjer je le - ta pomembnejša od političnih referenc. Ja, Schwarzi ima to moč in karizmo, da nas očara tudi, ko igra lik negativca.













Arnold Schwarzenegger je naravnost perfekten v vlogi Terminatorja oz. kiborga, ki je prišel v sedanjost, da bi spremenil prihodnost (sicer so potovanje skozi čas in njegove vzročno - posledične pripetije znotraj filma na zelo nizkem nivoju in v večini primerov ne pijejo vode, vendar to ni point filma v katerem nastopa Arnie). Njegova kul persona je prav gotovo posledica tega, da so njegovi dialogi v filmu skrčeni kar se da na minimum. Še več, zaradi trdega avstrijskega naglasa je tako rekoč vsaka njegova enovrstičnica nemudoma dobila prostor na steni slavnih. Le kdo ne pozna famozno polomljenega stavka, ki je ustoličil klenega Avstrijca in Arnie je imel kakopak povsem prav, ko je nagovoril širne občinstvo:«I'll be back«.













Objavljeno pod |

5 komentarjev:

roči pravi ...

gledal sem terminatorja use dele...SUPER SO ! ;) sploh pa kobra !

filmoljub pravi ...

Dobro spisano in k00L prispevek; na mojem seznamu sicer ne bi bilo Silvota in Stipeta, ker sta mi debilna (just IMHO, y'all), bi pa bil denimo še Dae-su Oh iz Oldboya, Uma iz Kill Billa, Downey Jr. iz Iron Mana, škotski Butler iz 300, slavni profesor arheologije iz Indiane Jonesa, Denzel iz Training Day ... hm, čakaj malo, koliko naj bi jih že bilo? ;)

sadako pravi ...

@roči: hja, men sta predvsem dogajala prva dva dela, čeprav celoto lično dopolnjujeta tudi 3. in 4.

@filmoljub: ja teh u über k00l likov se najde kar nekaj, je pa zanimivo, da je šel tudi meni Seagal kar precej časa na živce oz. do takrat, ko sem si ogledal Above The Law (OK, priznam, njegove današnje straight 2 DVD stvaritve so mi še vedno bruh, ampak včasih...) :)

filmoljub pravi ...

Ma ja, v bistvu je omenjeni umotvor res še najbolj zabavna stipe-segalščina, poleg akcijade Under Siege in pa brezčasne mojstrovine On Deadly Ground -- ki pa je "zabavna" iz drugih razlogov. ;)

Mik pravi ...

El Topo v El Topo, Humprey Bogart v The Maltese Falcon, Charles Bronson v Once Upon a Time in the West... :)

Objavite komentar

Novejša objava Starejša objava Domov
Zagotavlja Blogger.

    Kliki

    Kontakt

    sadako6556@gmail.com

Zadnji komentarji