7 poletnih romanc
Zadnji zapis v 6. sezoni, v kateri priznam, mi je že pošteno pojenjala sapa. Morda zgolj zato, da bi se v zadnji, 7. sezoni, ponovno vrnil na vrhuncu svojih moči. Bomo videli.
Užijte poletje!
Užijte poletje!
Film, ki je nastal v vmesnem
obdobju med predstavitvijo Haysovega kodeksa in njegovo dokončno uveljavitvijo.
Kodeks je vseboval natančne direktive za filmske ustvarjalce, kako napraviti
moralno neoporečne izdelke za občinstvo. V veljavi je ostal v veljavi vse
do poznih petdesetih let, določena pravila pa so se v obliki filmskih tabujev
ohranila vse do danes. A Red Dust
(1932) se kljub letnici svojega nastanka uvršča med tiste filme, ki so se
cenzurnemu kodeksu še izognili. Zgodba se namreč vrti okoli skakanja čez plot,
prostitucije, rasizma, seksa in mačizma. Scenaristični elementi za katere sta odgovorna predvsem
Clark Gable in Jean Harlow (njuno drugo filmsko sodelovanje od skupno šestih).
Zgodba
je postavljena v osrčje Indokine, kjer se na plantaži kavčukovcev zgodi
nepričakovan dogodek. V družbi samih prepotenih, pohujšljivih in umazanih
moških se kar naenkrat znajde ženska (Jean Harlow). Le-to si kakopak zase vzame
alfa samec plantaže (Clark Gable), a že nekaj dni za tem kolonialistična
proizvodnja gume doživi še hujši šok. V njihovo sredino prispe še ena ženska
(Mary Astor), ki pa je pravo nasprotje zgoraj omenjeni prijateljici noči. Gre
namreč za mirno, uglajeno, sofisticirano in nenazadnje poročeno žensko. Toda vročica
džungle ima na človeka prav poseben vpliv in kmalu na dan privreta potlačena
živalska strast in nagon, ki poskrbita za nevarno poletno romanco.
Če na režiserski stolček sede tako mojster svoje obrti, kot je angleški
režiser David Lean (kar sedmekrat nominiran za najboljšega režiserja in dobitni
dveh zlatih kipcev), pod svoje okrilje pa vzame tako filmsko zvezdo, kot je
Katharine Hepburn (absolutna rekorderka s kar štirimi oskarji za glavno žensko
vlogo), bodo pričakovanja prav slehernega ljubitelja sedme umetnosti na precej
visoki ravni. Tudi moja so bila. Še toliko bolj, ker je dogajanje postavljeno v
mesto ljubezni Benetke in ker gre za zgodbo o grenko-sladki ljubezni. Skratka
material za katerega je David Lean s svojim Brief Encounter (1945) že dokazal, da ga obvlada. A tokrat, je vsaj
mene pustil precej mlačnega.
Celoten
film mi je namreč deloval precej posiljeno in nenaravno, kar je botrovalo h
temu, da se nikakor nisem zmogel poistovetiti z liki. Še posebej ne z Jane
(Katharine Hepburn), ki deluje precej umetno. Le kateri gledalec pri zdravi
pameti bo verjel, da ima taka mačka kot je Jane, še posebej, če jo upodablja
Katharine Hepburn (mimogrede, le-ta jih je med snemanjem filma štela že 48),
težave z ljubeznijo oz. s poletnimi romancami. Tako jo je za moje pojme gladko
prekosil lik Renata (Rossano Brazzi), ki po drugi strani deluje kot tipični
italijanski šarmer, vedno pripravljen zagrabiti za ponujajočo se priložnost. Še
toliko raje, če je le-ta v podobi zadržane seksi turistke.
Še slabše kot zgoraj omenjeni Jane pa gre Delphine, ki jo je v
pričujočem filmu upodobila Marie Riviere. Tik pred načrtovanimi poletnimi
počitnicami se je namreč razšla s svojim fantom, kar jo pahne v precej
nezavidljiv položaj. Ne le, da imajo skoraj vse njene prijateljice že povsem
splanirane počitniške dni, v njenih očeh se zaradi razhoda Delphine izriše kot
nebogljena žrtev. Saj je menda že vsakemu jasno, da je samskost skozi prizmo
»srečnih« parov bolezen, ki jo znajo najbolje pozdraviti oz. vsaj
diagnosticirati ravno oni. Poletje tako za našo junakinjo postane prava nočna
mora. Anksiozno se potika od kolegice do kolegice, a prav nikjer ne najde
zadoščenja.
Gre za
filmski izdelek francoskega novovalovca Erica Rohmerja, ki kljub svoji letnici
precej spominja na zlato obdobje francoskega novega vala. Posledično bo po godu
zelo specifičnemu krogu gledalcev, med katerimi se žal ne najdem. Saj veste, da
mi improvizacija (še posebej nakladanje o nekih brezpredmetnih in banalnih
rečeh) in dokumentarni stil v filmih nikoli nista pretirano dogajala. Ravno to
pa sta osrednja scenaristična elementa te vsakdanje poletne štorije, ki je
svojo idejo pobrala v istoimenskem romanu francoske pisateljske ikone Julesa
Verna. Če združimo vse našteto ne bi smelo biti nič nenavadnega to, da je bil
film v Franciji hit ter da je pobral kar nekaj nagrad. Francoski novi val pač
vedno vžge.
Poetični realizem, ki se ukvarja s težavami
odraščanja in raziskovanjem tematike prve prave ljubezni. V vrtinec
mladostniških čustev in poželenja sta znotraj majhnega mesteca ujeti Mona
(Natalie Press) in Tamsin (Emily Blunt v svoji prvi filmski vlogi). Prva je
preprosta deklina spodnjega družbenega razreda, medtem ko je druga
sofisticirana mlada dama višjega sloja. A kljub tem na videz nepremostljivi
razliki imata dekleti veliko skupnega. Kot prvo je pri obeh moč zaznati manko
družine. Medtem, ko so Monini starši že premunili, so Tamsini konstantno
odsotni. Nadalje obe dekleti razjeda počitniški dolgčas in želja po
eksperimentiranju, kar v končni fazi privede do poletne romance.
K intenzivnosti romance močno pripomore tudi izbira fotografije. Film je namreč
posnet v nežnih in čutni barvah, brez ostrih robov; odlična izbira za
ljubezenski film. Ja, kljub temu, da gre na nek način za mladostniško iskanje
in eksperimentiranje, ima gledalec občutek, da pred njegovimi očmi raste prava
ljubezen. Zato sta poleg omenjene snemalne tehnike v v eliki meri odgovorni
tudi glavni igralki, ki svojo nalogo kljub mladosti opravita vrhunsko. Kemija
med njima, ki izžareva iz filmskega platna je namreč naravnost neverjetna.
Kljub temu torej, da gre tako kot v večini primerov, ko je govora o poletnih
romancah za klišejsko filmske zgodbo, je My Summer of Love (2004) nadpovprečen filmski izdelek.
Seveda lahko poletne romance določenim ljudem
prizadenejo tudi veliko gorja, še posebej takrat, ko so v njih vpleteni
»srečno« poročeni ljudje z družinami. A kaj, ko je trenutna skušnjava
prevelika, bližnja prihodnost pa se zdi tako daleč. Pearl Kantrowitz (Diane
Lane) je mlada mamica in žena, ki se je že zelo zgodaj ujela v banalnost
družinskega življenja. Njene poletne počitnice izgledajo vsako leto enake, vse
dokler se v počitniško naselje ne priklati potujoči trgovec (Viggo Mortensen).
Takrat na dan udarijo njena želja po pustolovščini ter neizživeta najstniška
leta, vse to pa potencira še kultni glasbeni festival Woodstock, ki se nahaja v
neposredni bližini počitniškega naselja.
Naša
pridna in zvesta mamica ter žena se tako praktično čez noč spremeni v strastno
hipijko. Gre za klišejsko zgodbo, ki bolj kot na filmsko platno sodi v kakšno
žepno knjižico, kar pa za vroče poletne dni z možgani na off sploh ni tako
slabo. Še posebej pa bo dogajal razočaranim gospodinjam, saj jim bo buril
domišljijo, kaj vse bi lahko bilo, če se jim kar naenkrat ne bi zgodilo
življenje ali pa če bi od tistega skrivnostnega tujca sprejele povabilo na
kavo. Veliko sekvenc v filmu je namreč zelo močnih in nabitih s čustvi (v
mislih imam predvsem vročo seks sceno pod slapom). Navsezadnje pa je potrebno
pohvaliti tudi soundtrack in nemalo ljudi pravi, da je ogled filma vreden že
zgolj zaradi glasbe.
Film s pridihom nostalgije, ki nas popelje v čas
počitniškega dela. Saj se spominjate obdobja, ko ste v vročih poletnih dneh
poskušali zaslužiti kakšen cekin, ki ste ga potem v prvem prostem vikendu
zapravili v Luciji. Ne ravno izpolnitev predpočitniških sanj, a kljub temu so
pri večini s tem začasnim delovnim mestom povezani lepi spomini. Nekaj
podobnega se zgodi glavni zvezdi filma Jamesu (Jesse Eisenberg), a njegova
situacija je malenkost bolj morbidna. James je imel za poletne počitnice prav
posebno idejo. Kot sveže pečeni maturant, si je namreč želel prepotovati
Evropo, a njegove načrte je prekrižala finančna stiska staršev in tako je James
obsojen zgolj na počitniško delo.
Seveda
je novonastala situacija daleč od njegovih želja, zato niti ni čudno, da se
dela ne oprime z največjim veseljem pa čeprav dela v zabaviščnem parku in je
obkrožen z mičnimi sodelavkami. Ena izmed njih v njegovih očeh še posebej
izstopa, t. j. Em (Kristen Stewart). Kompleksno dekle s katero dokaj hitro
razvijeta prav poseben odnos. In ravno ta odnos ima ogromno filmskega
potenciala, ki pa žal ni izkoriščen optimalno. Prav tako je slaba stran filma
njegov tempo, saj gledalec dejansko ne ve ali je med posameznimi kadri minila
ura, dan ali mesec. Na koncu pa čudi tudi dejstvo, kako slab marketing je imel
film, glede na to, da v njem najdemo v letu 2009 precej vročega železa.
Morda se marsikdo ne bo strinjal, ampak Adam
Sandler zna dejansko nastopiti v solidnem filmu in svojo vlogo odigrati kot se
za gre. Dokaz za to je zagotovo 50 First Dates (2004), ki je nadvse očarljiv filmski izdelek, primeren predvsem za
večere preživete v paru. Seveda bi bilo pretirano reči, da je za gledljivost
filma odgovoren zgolj Sandler, a njegova bolj čutna in umirjena igralska plat
je definitivno zelo pomemben košček mozaika. A največje zasluge gredo zagotovo
scenaristu Georgu Wingu in režiserju Petru Segalu, ki sta znala na videz
nemogočo nalogo spraviti v realizacijo. Sploh če vemo, da je dobro desetletje
že nastal film, ki se je ukvarjal z dokaj podobno tematiko.
Poleg
tega Groundhog Day (1993) velja za
enega izmed najboljših filmov vseh časov in odlično komedijo. A pozor, nasmejal
vas bo tudi opisani film. Za to v največji meri ne bo poskrbel Adam Sandler,
ampak njegovi igralski kompanjoni. V prvi vrsti zagotovo Rob Schneider, ki
kljub svoji majhni vlogi poskrbi za kar nekaj filmskih gagov v stilu slapstick
komedij. Nadalje so tu tudi čudaška Alexa (Luisa Strus) ter očarljiva mrož in
pingvin. Seveda pa ne smemo pozabiti niti na prikupno zmedeno Drew Barrymore, ki
se na filmskem platnu odlično ujame s Sandlerjem. Film poln pozitivnih
presenečenj za vsakogar, ki se k ogledu ne bo podal s previsokimi pričakovanji
(kot da je to v filmih Adama Sandlerja sploh možno).
1 komentarjev:
Odličen izbor. Če jih ne bi bilo samo sedem bi poleg gotovo sodila še Briljantina :)
Objavite komentar